tisdag 18 mars 2014

Programuppdateringars gissel.

Att simma i vatten. Är det verkligen tänkt att homo sapiens ska kunna förflytta sig på något annat simsätt än det man först i livet lärt sig? I nuläget, efter kvällens vattendrypande aktivitet så är jag tveksam till det. En kropp som i ett trettiotal år programmerats till att simma på ett särskilt sätt, dvs bröstsim 2.0, ska nu i en grisblink nu lära sig ett helt nytt sätt att ta sig fram i vatten på, dvs crawl 7.1. Kropp och hjärna är verkligen inte synkade eller kompatibla för det här!! Att jag dessutom missat två lektioner redan och förväntas ta till mig missad teknikinfo på en kvart gör inte saken lättare. Att flyta rätt, andas, hålla reda på armbågar, tummar, bensparkar, slappna av på en och samma gång blev nog för mycket för Helenas hjärna. Efter lektionens slut var hjärnan som sagt slut, och kravet på mental vila och reflektion på allt det nya var högst livsnödvändigt. Hur ska detta gå? I ett ögonblick, när hjärnan la av och signalerade hjälp, "jag kan ingenting", så tänkte jag ge upp, och ta riktning mot första bästa studentpub, och med hjälp av dåligt framställd läkarsprit glömma att jag betalade 1800:- j*vla spänn för att utsätta mig för denna mentala tortyr. Men istället för det alkoholbaserade aktivitetsförslaget så inser att jag måste ner i vattnet igen, och dränka mig ännu mer i vad jag ämnar lära mig. Simma, simma, simma, simma. Träna träna träna, så att kroppen tvingas programmera om sig på det här nya, i dagsläget j*vulskt förvirrande simsättet.

För om det så är det sista jag gör, så ska kroppen fixa denna programuppdatering.  Krål 7.1 - Here i come!!! :-) 

Simma lugnt, och god natt. //Helena 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar