onsdag 21 november 2012

Finns det några snälla barn här...?

Livet är bra härligt när man får leva det tillsammans med barn! Har under den senaste tiden blivit överöst med komplimanger kring att min mammakompetens är tämligen hög av familjen Wälivaaras nätta barnaskara. Gustav gav mig en bild med internationell touch, Emil målar mammahjärtan i all sin prakt och idag när jag löste ett dragkedjeproblem på Elias jacka, så sa han "Mamma nu ska du få nånting", varvid han formade sina händer till ett hjärta. "Här får du ett hjärta för att jag älskar dig". Kan man annat än smälta så säg. Dessutom går alla tre barnen och lägger sig utan tjafs. Och så säger dom snälla saker mot varann, vill till och med gå ut och leka än fast det är kolsvart och sjukt lerigt ute. Helt otroligt, för att inte säga makalöst.

Än fast dessa tre är otroligt varmhjärtade och rara, så blir jag dock en aning fundersam, finns där en baktanke att hålla sig väl med föräldrarna så här i slutet av november, när tomten så väl kommer om en dryg månad? Vi föräldrar har nämligen fått ta del av kanske den längsta önskelistan, som i princip innefattar alla grejer i barnens hus-katalogen. För dessa tre lägger ihop ett och ett ganska snart- det är snart jul, då ska man vara snäll, mamma har en tomte-app som sänder skrik/bråk/jag vill inte gå och lägga mig-signaler till tomten vilket innebär att julklapparna kanske uteblir.....Ja jag vet inte, men liiiite underligt är detta rara och inställsamma beteende som barnen tagit sig an för tillfället. Men hursomhelst så är det härligt att höra att barnen kan vara snälla och säga så otroligt snälla saker till andra och varandra så vi föräldrar lever på att vi lyckats hyfsat bra i vår föräldraroll. Inte att tomten snart kommer och att mamma skickar mejl till tomten om dom tjafsar allt för mycket....

Lev väl allihop, och kom ihåg att vara snälla så ska ni nog se att tomten kommer i år också....:-)

Kram på er!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar