torsdag 23 augusti 2012

Snabb uppdatering

Nu kan man nog säga att sommaren är över för i år. Tycker att den här sommaren har varit alldeles för kort, man har liksom gått och väntat på det goa sommarvädret men det har liksom aldrig riktigt infunnit sig på riktigt, men det är ingenting att göra åt det- det kommer förhoppningsvis fler somrar framöver och det är bara att gilla läget att det är höst och göra det bästa man kan av den.

Ja, vad händer här annars då? Gustav har börjat fyran och Emil har börjat ettan. Lillebrorsan Elias har börjat på förskola (han har varit hos dagmamma förut vilket också var toppen) för att lära känna sina sina blivande klasskompisar, då han börjar förskoleklass nästa år. Inser att vi verkligen inte har några små barn längre, dom växer så det knakar och tur är ju att det bara är barnen som blir äldre, föräldrarna är konserverade och blir inte ett dugg rynkigare för alla år som går. ;-)

Vad gäller de konserverade föräldrarna så försöker vi hålla oss i trim med hjälp av cyklingen. Cyklingen varvas med löpträning och snart hoppas jag komma i gång med styrketräningen igen så man blir ännu starkare och förhoppningsvis då snabbare på cykeln. Jag har också antagit en liten personlig utmaning kring cyklingen- jag kommer att hålla i ett spinningpass i veckan i Bygdeå från och med september. Ja det låter lite crazy med tanke på att jag inte har några erfarenheter av att leda ett pass (cykla har jag gjort ett par gånger i livet men det här är ju lite annorlunda), men jag hoppas att jag lär mig med tiden och att vi får kul och spränger nya personliga gränser för vad man egentligen klarar av, både mentalt och fysiskt... Hursomhelst känns den här utmaningen riktigt spännande och jag ser fram emot att få sätta igång. Ska bli intressant och se hur många som kommer, hoppas vi blir så många som möjligt! :-) Troligen kommer alla deltagare att få sig många skratt då jag ska lära mig detta instruktörsuppdrag. Då man egentligen inte har särskilt mycket att skratta åt på en spinningcykel (man tar sig verkligen ingenstans och det är för det mesta jobbigt och svettigt), så kan man åtminstone skratta åt den förvirrade instruktören. 

Om en vecka är det skolstart för alla studenter på universitetet så den 4:e september är det dags att infinna sig på skolan igen, så då börjar det stora allvaret igen även för mig...Men innan dess så åker vi iväg på en spontanresa till....Rhodos!! Vi hittade en billig resa som passade oss perfekt, så det ska bli härligt att få umgås med finaste familjen och bara bada och njuta och ha det gött. På lördag bär det iväg och jag hoppas att alla i familjen håller sig kräksfria, feberfria och vid liv till dess (och gärna under resan med....)

Ha det så bra allihopa!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar