söndag 15 juli 2012

Dag 2 på vår nordiska resa

Familjen Wälivaara har nu landat i Danmark. Vi bor i en by som heter Korning, hotellet ser ut som en sunkig kommunal skola utifrån men allt är nybyggt och superfräscht när man kommer in på rummen, det luktar till och med nybyggt och sånt gillas förstås väldigt mycket. Enda nackdelen är att dom pratar grötspråk på alla tvkanaler så hittills har vi sett på tour de france på Eurosport - där cyklar man för allt vad man har så det programinnehållet förstår vi någorlunda bra trots att alla pratar grötiska....:-)

Hursomhelst så har vi nu ätit värsta brakmiddan- vi hade hoppat lunchen vilket medförde att vi allihop höll på att dö hungerdöden innan vi fick i oss mat på en innekrog inne i Horsens. Gott var det, den danska ölen som jag fick i mig var klart godkänd och ja, det är riktigt härligt att vara i Danmark (förutom att det fortfarande är j-t kallt ute....)!

Ja och nu sitter vi på hotellrummet och laddar inför Legoland. Jimmie reseplaneraren kollar färdrutter, han klickar och kollar på destinationer och mumlar och muttrar om att det är varmare i Nice...jag säger att den här kylan och denna nordiska semesterresa sannerligen kommer att härda oss inför framtida prövningar! Dessutom har ju Jimmie med sig mössan och tjocktröjan så han kommer ju att överleva, jag tog ju inte ens med mig en tjocktröja så jag får fundera på hur jag ska klara upp den här köldveckan utan att få kallbrand i vitala kroppsdelar. Men som sagt, semestrar som inte dödar de härdar en...(?!)

I morgon ska vi hänga på legolandslåset så att barnen ska hinna bli riktigt less på allt vad som heter lego på ett tag. Vi får se om föräldraparet eller barnen går vinnande ut den striden. Dom har ju öppet till klockan 21:00 så antingen är vi eller barnen less, ska bli kul att se hur det går (eller också ger alla upp pga av den hårda kölden)...

Kram och skål från oss!

2 kommentarer:

  1. Anton och Tage trodde inte på mig när jag sa att ni var på väg till legoland. För dom är det väl nån ouppnåelig dröm eller en myt :)

    SvaraRadera
  2. Jo det finns faktiskt på riktigt, och till och med vuxna har kul där!!!!!:-)

    SvaraRadera