söndag 15 juli 2012

Första natten på semestern avklarad!

Då var första natten på semestern avklarad. När vi kom till Röstånga (ett litet trevligt samhälle i Skåne) så hade dom ett fruktansvärt väder- det både ösregnade och åskade så vi höll på att drunkna och bli strömförande innan vi kom in på vandrarhemmet. Väl inne under tak så insåg vi att vi hamnat på ett jättemysigt vandrarhem- det kan bäst beskrivas som en hybrid mellan villervillekulla och hotell gyllene knorren vilket alla i familjen tyckte om...vi låg och myste och lyssnade på åskan ett tag innan vi till slut däckade av trötthet och sov sen hela natten. Vid sextiden steg jag upp och tog mig en 6-kilometers löprunda och fick se Röstånga utan regn, blixtar och dunder vilket var riktigt trevligt.

Innan vi åkte iväg från vandrarhemmet tog vi en promenad till en liten sjö som ligger i Röstångas nationalpark. Även här var det jättefin natur förutom alla hundratals sniglar som smugit sig upp på vägarna (antar att som kravlat sig upp pga gårdagens regn)...Jag glömde fota sniglarna men dom var riktigt läbbiga, skåneborna har mycket fint som jag vill ta med mig hem men dom där levande bajskorvarna får dom banne mig behålla.

Nu rullar vi mot Malmö och om allt vill oss väl så rullar vi in i utlandet Danmark i eftermiddag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar