lördag 14 juli 2012

På väg mot varmare breddgrader?

Ja då var det dags för familjen hajkontajkon Wälivaara att åka på semester. I år styr vi, liksom många tidigare år, kosan mot sydligare breddgrader- för vi har ju bl.a hunnit vara på Cypern, Rhodos, Kreta och Övik under våra semestrar, så visst tar vi oss ut i världen i år med! Men i år skippar vi badstränder, flygplan och diskovattentunnlar och satsar på att förkovra oss i legoklossar istället. Dock börjar jag bli smått orolig att jag packat helt fel kläder- det är sjukt kallt och jag ifrågasätter mig själv och min tankeförmåga när jag tog sommarklänningen istället för vinterjackan och yllelångkalsongerna...frukosten som avnjöts vid Vedabron var det riktigt uppfriskande med köldgrader och vi satt inte kvar i onödan precis. Hursomhelst så var det tur att somliga tog med sig vintermössan så en av oss inte kommer att frysa ihjäl under den här skandinaviska sommarsemestern.... Hur ska det här gå, kommer semestern att gå i kylans och kallregnets tecken eller blir det trots allt värme i luften när vi väl kommer ner till Danmark? Det är ju inte lika kul att hoppa runt i lego i kyla och regn...Så vi får hoppas på bättring i väderväg med mer sol och värme, annars måste vi svänga in på första bästa skoteroverallaffär och göra stora värmande inköp, för när vi är nere på legoland så ska ska vi LEKA och bygga lego för allt vi bara orkar och hinner!

På återhörande från de något frusna semesterfirarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar