söndag 16 mars 2014

Hejsan!

Ja det var sannerligen ett bra tag sedan. En hel del har hänt i livet sen förra inlägget, både roligheter och tråkigheter. Men nu så slänger jag iväg ett helt, ganska crazy och meningslöst inlägg om att jag numera kommer att gå in i en ny fas i livet. Jag kommer nämligen att börja SIMSKOLA. Jajamensan, ni läste rätt. Har under de senaste åren avverkat en nästan fyraårig universitetetsutbildning, cyklat ansenliga mil på cykeln, åkt en massa dumma mil på skidor, sprungit med andra halvgalna stockholmare å annat löst folk på Lidingö, men detta är nog den allra största utmaningen hittills. Simskola. Förknippar det med död, lidande och förskräckelse. Men har man tagit fan i båten så måste man ro hen iland, så ska jag klara en klassiker innan pensionen så är det bäst att lära sig detta miserabla vattenkrålande. Så skänk en tanke åt mig på tisdagkvällar. För då ligger jag (förhoppningsvis inte på botten av simbassängen) i vatten och gör att simläraren vill byta karriär till nåt som inte så hopplöst som uppdraget att vägleda mig till krålets ädla konst.

Ha det gött, och simma lugnt.
//Helena 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar