söndag 13 maj 2012

En erfarenhet rikare!

Idag har vi cyklat med ett gäng andra cyklister, för att börja lära sig hur det går till att cykla i grupp...Jag har aldrig cyklat i en större cykelgrupp och vet nu att det finns en massa ordningsregler och gester som kan vara bra att kunna om man ha livet i behåll på vätternrundan. Klappar på rumpan, vifta hitådit med armarna, tempoväxlingar, tempoökningar, höger, vänster- grop i vägen, inte krascha eller dö, håll koll på de andra, inte köra på cykelgrannarna, motvind, ja hjärnan har haft fullt upp med att reda upp alla cykelviktigheter idag. Men när allt till slut föll på plats var det bara att cykla på, och då var det jätteskoj (motvinden var dock med oss största delen av tiden..) Vi cyklade mot Tavelsjö, sen styrde vi mot vännäsby där vi tog en kaffepaus, och sen vände vi hemåt igen och knäckte bl.a. en backe som var olagligt brant och lång, men verkar som att träningen gjort nåt med benen för jag orkade den där elaka backen rätt bra trots allt. Jag är mäkta imponerad av mig själv som överhuvudtaget faktiskt fixade de nästan tio milen, och att jag inte heller lyckades förorsaka någon krasch av min totala okunnighet i att köra med andra...Ja jag fick iaf positiva erfarenheter av dagens tur. Ska bli kul å se om de andra i gruppen fick det med eller om mitt deltagande gav dem högst negativa/traumatiska upplevelser och erfarenheter...vad vet jag, kanske jag omedvetet gjorde alla fel man kan göra i cykelgruppen och att de då "råkar" glömma bort telefonnumret till oss när dom drar iväg nästa gång? Ja, jag brukar ju kunna sätta skräck i kor och hästar och ett och annat barn, så det ska bli intressant och se om jag har lyckats sätta skräck i 13 vältränade karlar i cykelbyxor.

Ha det så bra i cykelsadeln! //H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar