torsdag 3 maj 2012

Pyromani och gräsklipperi

God afton. Jag har haft fullt upp med att missbruka salta nötter och vindruvor idag, i hopp om att försöka förstå mig på en bok kring grupprocesser. Kan konstatera att mitt påtagliga nöt och vindruvemissbruk inte gjorde mig nå klokare eller lindrade smärtan ett enda dugg, för boken smärtar och förvirrar mig om än mer nu än när jag började läsa den... Det är inte verkligen inte lätt att försöka hålla sig flytande i en akademisk geggamoja, man liksom sugs ner allt mer och mer ju mer man försöker ta sig upp. Men jag borde inom en snar framtid ta mig upp ur geggamojan och då även ha blivit stärkt av allt ihärdigt plaskande och simmande..Förhoppningsvis.

Valborgsledigheten firandes med att elda, kratta grus, elda och  kratta grus. Eldningen var ganska skoj, brände upp en massa granris och femåriga döda julgranslik som legat och risat ner på tomten, och nu efter mitt pyromandåd så är det tiptopp najs i skogen och på tomten. Vad gäller gruskrattandet, så var Familjens Herr Snöskottare illa till där ett tag, han hade bemödat sig att dimpa en sisådär 183 kilo sten och grus på gräsmattan, så vid lunchpausen så fick han sig en avhyvling som hette duga, och det resulterade i att Fru Wälivaara tydligen ska stå för nästa års snöskottning. Jamenfint, jag ska bara lära mig manövrera en traktor/skopa och snöslungan innan vintern då. Men det kan väl inte va så svårt, instruktionsfilmer måste ju gå att hitta på Youtube? Gasa på bara är mitt motto! Eller också köper jag mig en spade i storlek XL.

Nu ska ni inte tro att jag städade hela tomten själv! Här finns det gott om små och stora hjälpredor, och nu när det varit första maj och allt så är det inte en dag för sent att sparka igång gräsklipparen. Emil är familjens självutnämnde gräsklipparansvarig, han har sin "gammis" som går som ett skott, och vad kan gå fel när man har en gammis och en Emil? Troligen ingenting, Emil och Gammis lämnar ingenting åt slumpen och det innebär att kottar, hundleksaker, löv, barr och blomkrukor och andra saker som kommer i deras väg är ett minne blott.

Ha det så gött allihop, och lev väl i vårvärmen!



Emil och "Gammis"




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar