söndag 3 juni 2012

En lyckad söndag och en lurad tysk turist

Idag åkte familjen Wälivaara till stan för att bränna lite p-e-n-g-a-r. Nu när jag råkar vara en relativt überfattig student så blev det inte så värst mycket brännande, men jag kom iaf hem med ett par rosa jeans och avmaskningsmedel till katten- det gäller att spendera pengarna väl när tillfälle ges...! Sist men inte minst så gjorde jag ytterligare en säker och god investering i form av en god kladdkaka med grädde på, så stadsturen blev helt klart lyckad och lite till. När vi kom hem så gick jag och hunden på promenad, varvid en tysk turist kom fram till mig och berömde mig för att jag hade en sån lydig hund...-jag sa inget om hans grava misstolkning utan log, tackade och gick vidare- jag och Rojbos har officiellt lurat en stycke tysk turist!!! Efter lurendrejandet av den tyska turisten så körde jag lite handjagargräsklippare utan motor, så då fick jag svettas bort den goda kladdkakan som intogs under stadsturen... Ja och nu sitter jag och den övergivna chipsskålen och tänker njuta liiiite till av dagens mycket lyckade konsumtion och att dåraktiga tyskar med noll koll på hundlydnad råkar promenera i byn en kväll som denna....trevligt att det finns dagar fulla av händelser som gör en så glad...

Ha en mysig kväll allihop, och kram på er!


En icke lydig hund


En människa med kladdkaka i magen

2 kommentarer:

  1. Haha, den tyske turisten skulle kanske hellre vilja se en brun labrador skälla på en skugga eller tugga i sig ett par lederhosen som sitter på en tysk turist.

    Me&I tröjan på bilden? Snyggt!

    SvaraRadera
  2. Hahahha, det skulle se bra roligt ut!

    Japp, nu äre me&I som gäller, den var ju superhärlig, kommer att nöta ut den på nolltid! :-)

    SvaraRadera